10 de Juny de 2022 a les 13:26
Aquesta acció l'han dut a terme en coordinació amb altres PAHs del territori català i ha tingut lloc a la seu lleidatana de l'Agència Catalana de Consum aquest mateix divendres 10 de juny a les 11:30h.
Pel que fa la llei antidesnonaments, aquesta és la 24/2015 i 1/2022. el text dictamina la obligació que té un gran tenidor de pisos, és a dir persones físiques o jurídiques amb més de 10 propietats, d’oferir un lloguer social a les persones i famílies que acreditin vulnerabilitat.
Segons afirma la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, l’Agència Catalana de Consum és l’encarregada de dur a terme aquesta reclamació envers als grans tenidors. Aquests, de fet, estan obligats, afirma la PAH, a donar una resposta a la sol·licitud i petició de lloguer social dels seus llogaters en el plaç d’un mes.
No obstant, membres de la PAH afirmen que no hi ha agilitat en aquests processos. Per això, precisament, han acudit avui a les seus territorials de l’entitat catalana. Escoltem al portaveu de la plataforma lleidatana, Albert Forcadell:
A més, Forcadell també explica quin ha estat la resposta dels treballadors i responsables de la seu lleidatana de l’Agència Catalana de Consum:
Pel que fa a les denúncies presentades, a Barcelona, Forcadell comenta que s’han estat un total de 108, i a Lleida, 4. El coportaveu de la PAH de Ponent detalla el següent envers aquestes denúncies:
Forcadell afirma que des de la plataforma tenen previst presentar-ne més des de Lleida, però que ho aniran fent a mesura que els terminis de resposta dels grans tenidors vagin tancant-se.