18 de Octubre de 2023 a les 11:12
Arran de les queixes d'una usuària i veïna de Rosselló, Sonia Rodríguez ens hem posat en contacte amb l'empresa Autocars Gamón, empresa que realitza el servei d'autocar i hem pogut abordar la qüestió amb la seva gerent, Marta Gamón i presidenta de la Federació de Transportistes de Lleida. Gamón ha explicat que arran de la integració tarifaria, aprovada pel govern, els preus dels trajectes són molt "assequibles" i això ha fet que la demanda augmenti. El que no ha augmentat és l'oferta de places i sí que ho ha fet, el reforç de línies que es van succeïnt "mentre van passant les incidències, perquè és de mal preveure quina línia tindrà unes ocupacions més elevades, ja que cada any o cada cert temps canvia", ha detallat la gerent.
Gamón també ha explicat que els reforços als serveis de tot l'any passat, 2022, encara no s'han cobrat per part del Departament de Territori i Sostenibilitat i que ara, estan pendents de presentar un projecte, que si passa tots els tràmits, el 2024 plantejarà un augment de freqüències per resoldre la demanda que ha augmentat.
Marta Gamón, gerent d'Autocars Gamon i presidenta de la Federació de Transportistes de Lleida
Sonia Rodríguez, veïna i usuària del corredor que passa per Rosselló ha explicat amb quins problemes es troben les persones que viatgen a Lleida, des de Rosselló.
Per la seva banda, l'Ajuntament de Rosselló ha demanat que hi hagi una tercera línia fixa al municipi. Sílvia Olmo és regidora de Recursos Humans/Associacions/Serveis Socials/Gent gran.
Aquesta emissora ha consultat també a l'ATM de Lleida que ha respost a la nostra pregunta sobre el servei, per correu electrònic, explicant que "Rosselló està atès dins de la línia E2 Alfarràs-Lleida, que ja s’està reforçant tots els dies lectius el servei per problemes de capacitat a primera hora del matí (7 h), a mig matí (10 h) i a primera hora de la tarda (14 h). També hi ha un reforç en l’expedició de les 11 h tots els dissabtes feiners. I també es reforça en calendari lectiu l’expedició de les 13 h en sentit Alfarràs". Han afegit també que "algun dia ens ha arribat algun problema de capacitat tot i el reforç a l’expedició de les 7 h. però només de manera molt puntual. "En principi amb els reforços esmentats ja s’atenen els problemes de capacitat detectats. De totes maneres, nosaltres – com fem sempre- anem monitorant la línia per si cal posar més reforços o millores".